Marjon kan weer aan de bak in de horeca maar wil retaildroom niet opgeven

19-05-2021

Een bedrijf starten in coronatijd: je moet het maar durven. Horecamedewerker Marjon van de Kolk maakte vorig jaar de sprong in het diepe en begon ondanks de crisisperiode een eigen kledingwebshop. "Stilzitten is niks voor mij", zo vertelt de Heerdenaar.

Al jaren liep Marjon rond met het idee om een eigen winkeltje voor zichzelf te beginnen, maar door haar drukke baan in de horeca kwam het er maar niet van. "Tot ik vorig jaar door de coronamaatregelen thuis kwam te zitten en op een gegeven moment niks meer te doen had", zo legt de ondernemer uit.

Horecabaan

Marjon werkt al een tijdje bij de Postkamer in Heerde, maar heeft de opleiding Detailhandel in de richting van parfumerie en drogisterij afgerond. Daarna is ze bij Etos gaan werken, maar ondertussen nog altijd blijven dromen over een eigen winkel. "Ik heb mode en accessoires altijd heel leuk gevonden en het idee om een eigen winkel beginnen is daardoor wel altijd in mijn achterhoofd blijven spoken."

De Postkamer deed gedurende de lockdown niet aan bezorg- of afhaalmaaltijden en dus zat Marjon thuis. De coronapandemie was wat dat betreft dan ook hèt gouden moment voor de Heerdenaar om haar droom alsnog te verwezenlijken. "Boven hadden we een lege kamer waar we eigenlijk niks mee deden. En ik was destijds heel veel afgevallen, waardoor heel veel kleren te groot werden. Die ben ik toen gaan verkopen op Vinted en dat beviel eigenlijk wel heel goed."

"Het idee om een eigen winkel beginnen is daardoor wel altijd in mijn achterhoofd blijven spoken." 

Voor de grap zei Marjon daarom tegen haar man: 'Goh, ik kan wel een webshop beginnen'. Haar man, Arnold, vond dat idee zo gek nog niet en spoorde Marjon aan om het gewoon te doen. "'Je hebt nu de tijd ervoor en de investering is niet zo groot', zei hij tegen me. En ik kon het mooi combineren met mijn baan bij de Postkamer, want daar wilde ik nog niet weg", aldus Marjon.

Zodoende is ze zich erin gaan verdiepen en niet veel later ging webshop Sii Bella live. "Sindsdien loopt het stoom. Natuurlijk zijn er wel eens mindere periodes, vooral als het slecht weer is, maar ik mag niet klagen." Vanuit het hele land worden er bestellingen gedaan en woon je in de buurt, dan brengt Marjon je bestelling persoonlijk aan huis. "Zo heb ik toch nog een beetje die beleving met klanten", legt ze uit.

Ondanks dat Sii Bella Marjon erg goed bevalt, wil ze haar baan bij De Postkamer nog niet opgeven. "Dat vind ik nog veel te leuk en ik kan het nu nog beiden doen." Maar als er ooit een kans komt om alsnog ergens een pandje te kopen of huren, dan gaat Marjon die kans niet uit de weg. "Wellicht in de toekomst als alles weer een beetje normaal is", zo stelt de ondernemer.

© 2021 Fabiën van der Haar. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin