Eperse kledingwinkel MOON opent MyJewellery afdeling: ‘De telefoon blijft maar overgaan’

03-03-2021

Het einde van een bijna drie maanden durende tunnel kwam gisteren dan eindelijk in zicht voor winkeleigenaren. Het winkelen op afspraak is vanaf gisteren mogelijk en dat is een opluchting voor ondernemers. "Dit kwam precies op het juiste moment", vertelt Simone Groothuis, eigenaresse van kledingwinkel MOON in Epe, die sinds gisteren haar winkel deelt met grote keten MyJewellery.

Het kabinet kondigde tijdens de laatste coronapersconferentie op 23 februari enige versoepelingen aan voor onder andere niet essentiële winkels. Naast de click & collect optie is het voor klanten vanaf gisteren ook mogelijk om op afspraak fysiek te komen winkelen. Simone, die net haar winkel heeft verbouwd tot een shop-in-shop van MyJewellery, is blij om weer klanten te mogen ontvangen. "Ik zat echt in een sleur", legt de 27-jarige onderneemster uit. "Maar door de verbouwing en hoeveelheid reacties die ik kreeg nadat ik bekendmaakte dat mijn winkel een shop-in-shop werd van MyJewellery, zie ik het weer kleurrijk in", aldus de onderneemster.

Stormloop

Na de persconferentie van vorige week stond Simone's telefoon dan ook op roodgloeiend. Klanten uit heel de omgeving willen dolgraag een bezoek brengen aan Simone's winkel om de populaire items van MyJewerelly van dichtbij te kunnen bewonderen. "Ik denk echt dat deze shop-in-shop een goeie aanwinst is voor Epe. Het is een exclusief merk dat eigenlijk alleen in grote steden te vinden is. Natuurlijk kunnen mensen dit merk ook online shoppen, maar ik merk toch wel dat met name mensen hier in de omgeving nog gehecht zijn aan het fysiek winkelen. Ze willen de items zien en kunnen voelen", legt de winkeleigenaresse uit.

"Dat er veel vraag naar is, geeft mij ook hoop voor de toekomst."

Daarnaast is het merk volgens Simone ook met name voor de jongere doelgroep een echte publiekstrekker. "Normaal gesproken staan er in de grote steden lange rijen voor de boetieks van het merk. Nu staan die lange rijen bij wijze van spreken in mijn telefoon, die blijft namelijk maar overgaan. Dat er veel vraag naar is, geeft mij ook hoop voor de toekomst."

Hoop

Toch had Simone de heropening van haar winkel liever anders gezien. "Ik merk nu al dat er mensen in de deuropening staan om even naar binnen te kunnen gluren. Ik weet zeker dat deze mensen normaal gesproken naar binnen waren gelopen om even te neuzen. Het is jammer dat ik ze dan niet mag binnenlaten, maar ik ben in ieder geval blij met de versoepeling. Het is een stap in de goede richting", aldus Simone.

© 2021 Fabiën van der Haar. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin